|  | 

Biznes

Rynek pierwotny

Rynek pierwotny
0 votes, 0.00 avg. rating (0% score)

rp_ekonomia14.jpgRynek pierwotny jest to rynek finansowy, na którym przedsiębiorstwa i agencje rządowe zaciągające pożyczki sprzedają nabywcom pierwotnym pierwsze emisje papierów wartościowych, takich jak akcje lub obligacje. Rynek wtórny jest to rynek finansowy, na którym wcześniej wyemitowane (i zakupione przez nabywców pierwotnych) papiery wartościowe mogą być odsprzedawane. Rynki pierwotne papierów wartościowych nie są zbyt dobrze znane, ponieważ sprzedaż papierów nabywcom pierwotnym odbywa się przy zamkniętych drzwiach (bez udziału publiczności). Ważną instytucją finansową, która uczestniczy w sprzedaży papierów wartościowych na rynku pierwotnym, jest bank emisyjny. Uczestnictwo to polega na tzw. underwńtingu papierów wartościowych: bank gwarantuje minimalną cenę akcji i następnie sprzedaje je publicznie. Nowojorska i Amerykańska Giełda Papierów Wartościowych, na których kupuje i sprzedaje się akcje poprzednich emisji, są najbardziej znanymi przykładami rynków wtórnych; chociaż w rzeczywistości o wiele większy wolumen obrotów mają rynki obligacji, na których kupowane i sprzedawane są emitowane wcześniej obligacje wielkich korporacji i rządu Stanów Zjednoczonych. Innym przykładem rynków wtórnych mogą być rynki walutowe, rynki transakcji terminowych i opcji. Istotną rolę w zapewnieniu płynnego funkcjonowania rynku wtórnego odgrywają brokerzy i maklerzy papierów wartościowych.

Ciekawe artykuły o gospodarce i ekonomi:

rynek-pierwotny

ABOUT THE AUTHOR

Podobne teksty:

  • Chwilówki bez BIK

    Chwilówki bez BIK

    Wielu ludzi nadal uważa, że branie kredytu w każdym przypadku musi wiązać się z ogromnymi formalnościami i skomplikowanymi procedurami. Sprawia to, że jeśli potrzebujemy pieniędzy naprawdę szybko, na jakiekolwiek nieoczekiwane wydatki, to raczej nie myślimy o zaciągnięciu takiej pożyczki. Tymczasem takie obawy są uzasadnione jedynie w przypadku kredytów bankowych zaciąganych na naprawdę wielkie sumy –

  • Projektowanie sklepów internetowych

    Projektowanie sklepów internetowych

    Największą zaletą dobrego  sklepu internetowego jest intuicyjna nawigacja. Dlatego w czasie projektowania takiej strony należy unikać wszelkich udziwnień i trzeba skoncentrować się na sprawdzonych rozwiązaniach. Klienci sklepów internetowych przyzwyczaili się do określonego układu tego typu stron. Na przykład w lewym górnym rogu zazwyczaj jest miejsce na logo sklepu. Po przeciwnej stronie można znaleźć koszyk. Na